.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
احمدي‌نژاد از اصولگرايي كاملا منفك است"

يك فعال سياسي اصولگرا معتقد است:احمدي‌نژاد سليقه سياسي منحصر به فرد خودش را دارد.

سعيد ابوطالب در گفت‌و‌گو با ايلنا در خصوص ارزيابي‌اش از ميزان اصولگرا بودن دولت و مجلس به تشريح ويژگي‌هاي محمود احمدي‌نژاد پرداخت و با تاكيد بر اينكه شعارهاي آقاي احمدي‌نژاد در انتخابات باعث ايجاد فضاي دو قطبي و شكاف‌ در جامعه شد، گفت:آقاي احمدي‌نژاد با منطبق كردن شكاف‌هاي بين نسلي و شكاف‌هاي اقتصادي و فرهنگي باعث هم‌افزايي شكاف‌هاي عميق در جامعه شد و در واقع جامعه را رسما به دو تكه مجزا جدا كرد.

اين اصولگراي منتقد دولت با بيان اين مطلب تصريح كرد: اما مجزاكردن و شكاف بين جامعه تنها عامل نبود بلكه آقاي احمدي‌نژاد با سر دادن شعارهايي نظير عدالت و توزيع عادلانه ثروت باعث همراهي طبقات محروم و روستاييان جامعه با خود شد.
وي تاكيد كرد: به عقيده من آقاي احمدي‌نژاد در هر دو دوره پيروز انتخابات بود و اين پيروزي به معناي تقلب نيست.
اين نماينده سابق مجلس با تاكيد براينكه جامعه اصالتا قبل از انتخابات دو قطبي شده بود اظهار داشت :آقاي احمدي‌نژاد در واقع براي اينكه جامعه را به دو قطب اقليت و اكثريتي تقسيم كند عده‌اي را در جبهه‌اي روبه‌روي خودش هل داد كه شما مشخصا در مناظره‌ها اين موضوع را مي‌بينيد.
وي ادامه داد:حتي با وجود تذكرات مقام معظم رهبري باز هم ما شاهد بوديم كه وي در مناظره‌ها اسم اشخاصي را مطرح كرد و اين بر خلاف نظر رهبر انقلاب بود.بطوريكه مقام معظم رهبري در نمازجمعه با انتقاد از اين موضوع اعلام كردندكه اسم اشخاص آورده نشود.
ابوطالب با بيان اينكه به عقيده من نام بردن از افرادي مانند آقايان هاشمي و ناطق‌نوري كاري تعمدي از سوي شخص آقاي احمدي‌نژاد بود تصريح كرد:آقاي احمدي‌نژاد اين كار را تنها به دليل هل دادن افراد به جبهه روبه‌روي خودش و با قصد جدا كردن حساب خودش با بقيه انجام داد.

احمدي‌نژاد از هم افزايي جريان اصولگرايي سود برد
وي با بيان اينكه آقاي احمدي‌نژاد در انتخابات سال 84 از هم‌افزايي احزاب جريان اصولگرايي سود برد افزود: آقاي احمدي‌نژاد در سال 84 نمي‌گفت من اصولگرا نيستم بلكه بر اين موضوع تاكيد داشتند كه من بهترين كانديداي جريان اصولگرايي هستم ، ولي وقتي راي آورد و به قدرت رسيد سال‌هاي بعد اطرافيان ايشان آرام آرام اعلام كردند كه ايشان كانديداي مستقل هستند و اصالتا اصولگرا نيست.
اين فعال سياسي اصولگرا گفت : اگرچه اين حرف درست است و من آقاي احمدي‌نژاد را اصولگرا نمي‌دانم ولي آقاي احمدي‌نژاد يك سليقه سياسي منحصر به فرد خودش را دارد كه آميخته‌اي از باورهاي اصولگرايان و غيراصولگرايان است.
وي ادامه داد : نظرات شخصي آقاي احمدي‌نژاد كه آميخته و پر از برداشت‌هاي غير واقعي از شعارهاي انقلاب است امروز باعث رو در رو قرار گرفتن اطرافيان وي با علما شده است.از اين جهت مي‌بينيم كه ذهن اين افراد و تفسيرشان از انقلاب و اسلام با هيچ‌كدام از تفاسير روحانيت مترقي بعد از انقلاب همخواني ندارد .يعني با هيچ ‌كدام از جريان‌هاي فكري داخل حوزه‌هاي پيشتاز علمي ما همخواني ندارد.
معاونين آقاي احمدي‌نژاد حتي درباره اسلام ، انقلاب ، تاريخ اسلام و روحانيت مشاوره مي‌دهند
ابوطالب با اشاره به جلسه خود با يكي از نزديكان احمدي‌نژاد كه اين روزها سمتي در دولت دارد گفت : در اين جلسه كه در واقع مديران فرهنگي ديگري هم بودند اين فرد نزديك به آقاي احمدي‌نژاد شفاف و بي‌ملاحظه مي‌گفت امروز يكي از دغدغه‌هاي ما خط كشي با علماي داخل حوزه‌هاي علميه قم است.

جريان منتسب به احمدي‌نژاد از جريان اصولگرايي كاملا منفك است
ابوطالب با ابراز تاسف از اين اظهارات مدير فرهنگي دولت احمدي‌نژاد گفت : اين نگرش نشان مي‌دهد كه اولا جريان منتسب به آقاي احمدي‌نژاد از جريان اصولگرايي كاملا منفك است. اين جريان شناخت واقعي از ريشه‌هاي تاريخي انقلاب اسلامي ندارند و در واقع به اين موضوع توجه نمي‌كند كه اين انقلاب ريشه‌هاي صدرايي دارد يعني نهفته در حكمت صدرايي امام خميني است ، كه حاصل صدها سال تامل و دقت فقهاي شيعه در اصل و ساختار حكومت اسلامي در عصر غيبت است .
وي ادامه داد:آقاي احمدي‌نژاد به اين موضوع توجهي ندارد كه اين انقلاب محصول مبارزات صدها سال علماي تشيع است ،تا برسد به زمان‌هاي نزديك ما يعني مشروطه در صد سال پيش از اين علماي روشنفكري مثل علامه نائيني قرائتي از دين مي‌دهد كه طبق اين قرائت از دين و قرائت از مكتب انتظار مي‌شود حكومت مردمي ديني تشكيل داد كه حتي ريشه‌هايشان آن را در نظريات فقه امام خميني مي‌بينيد. من معتقدم اين افراد با اين واژه‌ها نامانوس‌ند و ريشه‌هاي آن را نمي‌شناسند. نه‌تنها اين ريشه‌ها را نمي‌شناسند بلكه در واقع به تاريخ انقلاب هم كه بر مي‌گردد مي‌بينيم متاسفانه هيچ آگاهي مناسبي هم ندارند.
ابوطالب ادامه داد: پس اگر امروز يك نفر تصور كند كه چون به واسطه راي مردم رئيس‌جمهور شده است پس صاحب تئوري و ايدئولوژي در انقلاب است و همه افراد ديگري كه قبل از او براي پيروزي انقلاب مبارزه كردند، زندان كشيدند، همه مسير اشتباهي مي‌رفتند فهم درستي از پيام‌هاي انقلاب اسلامي ندارد. اگراصرار داشته باشد كه ديدگاه خودش را تحميل كند بر همه افرادي كه در انقلاب متقدمند و سابقه دارند و حتي بر روحانيت و روشنفكران و خودش را صاحب نظريه‌هاي انقلابي و علمي در حوزه حكومت اسلامي بداند در حقيقت ما را با پديده خطرناكي مواجهه كرده است.
اين نماينده سابق مجلس با محدود خواندن عمق اين جريان تصريح كرد: عمق اين جريان چون محدود است فقط خاصيت كاركردي دارد يعني حالا 4 سال يا 8 سال اين جريان مي‌ماند و بعد از طريق انقلاب اسلامي جايگاه واقعي خود را پيدا مي‌كند.

رشد فضاي سياسي در زمان خاتمي باعث راي آوري احمدي‌نژاد شد
ابوطالب با تاكيد براينكه راي آوردن آقاي احمدي‌نژاد به خاطر رشد فضاي سياسي كشور در زمان آقاي خاتمي بود در توضيح بيشتر اين مطلب اظهار داشت: در رابطه با راي دوره دوم در واقع قضيه فرق مي‌كند. يعني عوامل انتخاب آقاي احمدي‌نژاد در دور اول با عواملشان در دور دوم كاملا متفاوت است .آقاي احمدي نژاد در مرحله اول جامعه را دو قطبي كرد از همين جهت است كه امروز مي‌بينيم برخي جريان‌هاي اصولگرايي از حمايت‌هاي خود پشيمان هستند .
وي با نام بردن از افرادي مانند آقايان احمد توكلي ‏، محسن رضايي ، لاريجاني و قاليباف درجريان اصولگرايي ادامه داد : در دور اول به غير ازآقاي احمدي‌نژاد در جبهه اصولگرايي كانديداهاي ديگري هم بودند كه اگر راي مي‌آوردند امروز ما در وضعيت بهتري از نظر شرايط عمومي بوديم.
ابوطالب تصريح كرد: در مرحله دوره دوم دلايل برد آقاي احمدي‌نژاد متفاوت با سال 84 است.آقاي احمدي‌نژاد به عنوان دولت مستقر از ابزارهايي استفاده كرد كه من معتقدم دولت‌هاي قبلي از اين ابزارها استفاده نمي‌كردند. البته من معتقدم كه انتخاب آقاي احمدي‌نژاد در مرحله دوم برخاسته از اشتباهات اركان اصولگرايي است.
وي در توضيح بيشتر اين مطلب اظهار داشت: اصولگرايان در آن زمان مي‌توانستند ميان اصولگرايان منتقد يا در واقع اصولگراياني كه فرد برايشان اهميت نداشته و ندارد دور هم جمع شده و تصميمات بهتري را براي اجماع روي يك شخص انجام دهند.

اين فعال سياسي اصولگراي منتقد دولت در پاسخ به اينكه چه اتفاقي رخ داد كه آقاي احمدي نژاد پيروز انتخابات شد ؟گفت :يكي از دلايل راي آوري آقاي احمدي‌نژاد اين است كه به عقيده من نخبگان در آن زمان مثل توده مردم كاملا انفعالي راي دادند.يعني در حقيقت مردم و نخبگان براي جلوگيري از پيروزي عده‌اي در انتخابات صرفا به آقاي احمدي‌نژاد راي دادند.
وي ادامه داد : از ديگر دلايل راي آوري آقاي احمدي‌نژاد را بايد در علت راي نياوردن آقاي هاشمي ريشه‌يابي كنيم. در آن زمان عده‌اي حاضر بودند به خاطر اينكه آقاي هاشمي راي نياورد راي‌شان را به هر كس ديگري بدهند. خود اين ريشه‌يابي مي‌خواهد و اين انتقادي است كه به آقاي هاشمي وارد است و من معتقدم اين سوال هميشه پيش روي عملكرد آقاي هاشمي در دوران سازندگي وجود دارد اگرچه قبول داريم در دوران سخت سازندگي با درايتي كه آقاي هاشمي در مديريت كشور از خود به خرج داد سبب شد كه كشور از آن خرابي‌هاي دوران جنگ خارج بشود و ثروت توليد بشود .
وي با بيان اينكه در كشور، ثروت توليد شد ولي عادلانه توزيع نشد در ادامه اظهار داشت : عدم توزيع عادلانه ثروت باعث شكاف طبقاتي شد يعني شكاف طبقاتي ثمره دوران آقاي هاشمي بود كه ممكن است خيلي‌اش به آقاي هاشمي مربوط نباشد و مربوط به ساختار قانوني كشور ما باشد كه بعدا تحت عنوان تفسير اصل 44 مورد حل و فصل قرار گرفت.
ابوطالب در پاسخ به اينكه يعني مشكل در قانون اساسي كشور بود ؟ گفت : در دوران آقاي هاشمي ثروت با وجود آنكه تمام زير ساخت‌هاي اقتصادي ما در جنگ ازبين رفته بود به سختي توليد شد. آقاي هاشمي اين زيرساخت‌ها را احيا كرد و كشور را در ريل سازندگي و پيشرفت و ثروت قرار دارد اما چيزي كه باعث بوجود آمدن مشكلات بعد از آن شد توزيع ناعادلانه ثروت در آن زمان بود. اين توزيع ناعادلانه تنها مختص شخص آقاي هاشمي نيست و امري نسبي است.
اين نمايتده مجلس هفتم تصريح كرد:ساختار‌هاي قانوني كشورهم داراي ايراد بود كه در دوران آقاي خاتمي هم افزايش پيدا كرد چنانكه در دوران آقاي احمدي‌نژاد اين شكاف وحشتناك و غير قابل تحمل شده است.
وي در ادامه با ريشه‌يابي وقايع بعد از انتخابات تصريح كرد: اگر مي‌بينيد در سبد راي شهرستان‌هاي اطراف تهران يا سبد شهرستان‌هاي دور از مركز راي آقاي احمدي‌نژاد بيشتر است و در مراكز شهرها راي آقاي احمدي‌نژاد كمتر، اين نشان دهنده يك پديده اجتماعي است.اين آرا نشان دهنده يك بيماري اجتماعي است و نشان دهنده اينكه شكاف طبقاتي و شكاف سياسي كاملا درجامعه بر هم منطبق شده است.

رو در رو قرار دادن مردم بزرگترين اشتباه احمدي‌نژاد بود
اين نماينده سابق مجلس اظهار داشت: از آثار اين جريان سياسي اين بود كه ذهنيتي در جامعه شكل گرفت كه مثلا جريان سياسي آقاي احمدي‌نژاد طرفدار دهك‌هاي پايين جامعه و طرفدار محرومين است و مثلا جريان سياسي مقابل جرياني كه خدمات آقاي هاشمي را ارج مي‌نهد ثروتمندان جامعه‌اند كه اگر در آناليز آرا ببينيم اين نشان مي‌دهد كه شكاف اقتصادي بر شكاف سياسي منطبق شده و آقاي احمدي‌نژاد از اين شكاف سود برده است.
به گفته ابوطالب رو در رو قرار گرفتن مردم بزرگترين اشتباه استراتژيك آقاي احمدي‌نژاد است كه جريان آن را با كوتاهي عمر مواجهه مي‌كند.
ابوطالب در مواجهه با اين سوال كه چرا اين تصور در جامعه به وجود آمد ؟ گفت : اين شعارهاي آقاي احمدي‌نژاد است كه باعث بوجود آمدن شكاف‌ها شد كه اين شكاف‌ها واقعي نيست.
اين فعال سياسي اصولگرا ادامه داد : اينكه من مي‌گويم آقاي احمدي‌نژاد و دوستانش درك دقيق از انقلاب اسلامي ندارند به اين دليل است كه انقلاب اسلامي ما اصلا انقلاب طبقاتي نبوده است اين انقلاب يك انقلاب ارزشي بود در بين همه مردم ايران.

رهبري نبايد در مسائل خرد هزينه شود
وي در ادامه با انتقاد از رفتار دولت در مقابل ولايت فقيه گفت : دولت هرجا كه در مقابل نظرات كارشناسي جواب قانع كننده‌اي ندارد خود را پشت رهبري پنهان مي‌كند كه اين كار دولت براي دفاع از خودش هزينه كردن از رهبري است.
ابوطالب بابيان اينكه رهبري نظام به عنوان ركن اساسي اگر آسيب ببيند سنگ روي سنگ بند نمي‌شود، اظهارداشت : رهبري نبايد در مسائل خرد هزينه شود .اين هزينه‌ها كه از سوي آقاي احمدي‌نژاد صورت مي‌گيرد كاملا بي‌سابقه است. آقاي خاتمي هيچگاه اجازه نمي‌داد مقام ولايت براي اينگونه مسائل و در انتصابات هزينه شود ولي آقاي احمدي‌نژاد به نوعي با لجبازي نه با مخالفين خود بلكه با دوستان خود سعي دارد بسياري از انتصابات را انجام دهد.
وي تصريح كرد: كوبيدن دولت‌هاي گذشته براي آقاي احمدي‌نژاد راي جمع كرد و اين عمل وي بزرگترين ضربه به نظام را زد.
اين نماينده سابق مجلس در ادامه اين گفت‌و‌گو با مثبت ارزيابي كردن عملكرد مجلس هشتم افزود: مجلس تنها دستگاهي است كه امروز مي‌تواند آب رفته را به جوي باز گرداند و اين انتظار عمومي از مجلس است . مجلس باعملكرد خود مي‌تواند جلوي اشتباهات پي در پي دولت رابگيرد.

وي با بيان اينكه مجلس ما از سه ركن هيات رئيسه ؛ كميسيون‌ها و صحن تشكيل شده است در توضيح بيشتر اين گفته خود،افزود : هيات رئيسه در طول اين يك سال به وظايف خود به خوبي عمل كرده است و فهم درستي از قانون اساسي دارد . تغيير آئين نامه داخلي مجلس مهترين كار هيات رئيسه در ابتداي مجلس هشتم بود.
ابوطالب ادامه داد :كميسيون‌هاي مجلس نيز به خوبي عمل كرده‌اند ؛ اما صحن مجلس به عنوان سومين ركن بسيار ضعيف بوده است و اين بر مي‌گردد به اينكه فراكسيون‌هاي داخل صحن انسجامي ندارند.
ابوطالب در پايان گفت‌وگوي خود با ايلنا،تصريح كرد: عملكرد ضعيف فراكسيون‌ها باعث شده كه توقعات هيات رئيسه از راي صحن مجلس خارج نشود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.941 seconds.